[O1] kluczyk nie wchodzi do końca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gregory98
    Drive
    • 2011
    • 54

    [O1] kluczyk nie wchodzi do końca

    Jeśli masz w miarę nowe tarcze i są skrzywione to je przetocz,taki zabieg na pewno pomoże na parę tys. km.
    Krzywe tarcze to standard w japończykach i często to przerabiałem.
    Zwykle moje tarcze dawały się przetaczać dwa razy a potem według norm brakowało im grubości i wymiana na nowe....
    Zwróć tylko uwagę aby po przetoczeniu czy ewentualnej wymianie dobrze doczyścić "flansze" na "styku" z tarczą i powinno być dobrze
  • skalar
    Rider
    • 2010
    • 575

    #2
    [O1] kluczyk nie wchodzi do końca

    mam pewien problem mianowicie kluczyk nie wchodzi cały do drzwi kierowcy (ok połowa),do pasażera i bagażnika wchodzi lecz nie idzie przekręcić w żadną stronę.
    do stacyjki i schowka wchodzą idealnie (schowek się otwiera i zamyka)
    czy to może jakieś brudy od nie używania kluczyka??
    czy może w drzwiach kierowcy zapadki się zblokowały??
    WD-40 już próbowałem i nadal tak samo.
    jakieś podpowiedzi??

    Komentarz

    • wojtas_110
      Classic
      • 2010
      • 33

      #3
      Być może jest to wina syfu w zamku, lecz sprawdź czy nie masz czasem jakichś oznak prób włamania do zamka, być może amatorzy cudzej własności nieudolnie chcieli otworzyć zamek i sztorc złamał im się w środku...

      Komentarz

      • skalar
        Rider
        • 2010
        • 575

        #4
        zaglądałem do środka i niby jest ok.
        po włożeniu kluczyka jakby coś blokowało.

        Komentarz

        • deviltomek
          Ambiente
          • 2010
          • 246

          #5
          wkładek zamków nie wolno smarować !!!! tym bardziej WD40- po czasie lepi sie syf i przestaje działać- smaruje sie mechanizmy zamków ale nie wkładki....mogła sie wysunąć któraś z zapadek i blokuje kluczyk....

          Komentarz

          • skalar
            Rider
            • 2010
            • 575

            #6
            WD-40 posłużyło mi do wyczyszczenia wkładki nie do smarowania.
            czym mam jeszcze zapsikać zamek żeby coś tam się odblokowało,wyleciało.?

            Komentarz

            • pawulon1971
              Ambiente
              • 2010
              • 196

              #7
              mam to samo i magik powiedział że to moja wina bo nie używałem kluczyka tylko pilota i wszystko się zasyfiło i zaśniedziało , WD odradzam bo nic nie da a tylko rozpieprzy ci zamek
              Paweł

              Komentarz

              • skalar
                Rider
                • 2010
                • 575

                #8
                heh może ktoś ma jakiś patent na reanimacje zamka??

                Komentarz

                • Iqwan
                  Elegance
                  • 2010
                  • 758

                  #9
                  Podpisuję się pod tym bo mam to samo, zachciało się tylko pilota używać a martwię się, że jak padnie akumulator na przykład to nie otworze auta
                  była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                  a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                  https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                  Komentarz

                  • skalar
                    Rider
                    • 2010
                    • 575

                    #10
                    to jest już nas trzech

                    Komentarz

                    • JanuszSz
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2835
                      • Superb II combi (3T5)

                      #11
                      Przerabiałem kiedyś taką usterkę.Wyjąłem wkładkę,poszło sporo jakiegoś mazidła w spraju (WD 40,czy jakiś inny płyn czyszczący,sprężone powietrze,ze sprężarki a nie z butelki.Jak już kluczyk zaczął wchodzić i przekręcał się we wkładce umyłem wkładkę benzyną ekstrakcyjną,wysuszyłem sprężonym powietrzem i na koniec zastosowałem specjalny smar do wkładek w aerozolu,zakupiony w przedstawicielstwie Gerdy,LOB-a i Wilki.Od tamtej pory,jakieś trzy sezony od czasu do czasu użyję kluczyka i przed zimą zawsze nasmaruję tym smarem.
                      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                      Komentarz

                      • tomus7
                        RS
                        • 2010
                        • 1896
                        • Peugeot

                        #12
                        Zamieszczone przez JanuszSz
                        Przerabiałem kiedyś taką usterkę.Wyjąłem wkładkę,poszło sporo jakiegoś mazidła w spraju (WD 40,czy jakiś inny płyn czyszczący,sprężone powietrze,ze sprężarki a nie z butelki.Jak już kluczyk zaczął wchodzić i przekręcał się we wkładce umyłem wkładkę benzyną ekstrakcyjną,wysuszyłem sprężonym powietrzem i na koniec zastosowałem specjalny smar do wkładek w aerozolu,zakupiony w przedstawicielstwie Gerdy,LOB-a i Wilki.Od tamtej pory,jakieś trzy sezony od czasu do czasu użyję kluczyka i przed zimą zawsze nasmaruję tym smarem.
                        Ten patent jest dobry Tylko jaki to środek (nazwa) lub skład :wink:
                        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                        Komentarz

                        • skalar
                          Rider
                          • 2010
                          • 575

                          #13
                          no i jak wyciągnąć zamek???

                          Komentarz

                          • tomus7
                            RS
                            • 2010
                            • 1896
                            • Peugeot

                            #14
                            Zamieszczone przez skalar
                            no i jak wyciągnąć zamek???
                            caly zamek czy tylko wkladkę :?:
                            Tu masz linka jak zdemontować boczek, wyjąć bembenek i zdemontować zamek
                            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                            Komentarz

                            • skalar
                              Rider
                              • 2010
                              • 575

                              #15
                              sorki oczywiście że wkładke.

                              Komentarz

                              • tomus7
                                RS
                                • 2010
                                • 1896
                                • Peugeot

                                #16
                                dodałem link
                                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                Komentarz

                                • JanuszSz
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 2835
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez tomus7
                                  Ten patent jest dobry Tylko jaki to środek (nazwa) lub skład
                                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                  Komentarz

                                  • mrfazi
                                    • 2010
                                    • 3174
                                    • Superb III (3V3)
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez skalar
                                    mam pewien problem mianowicie kluczyk nie wchodzi cały do drzwi kierowcy (ok połowa),do pasażera i bagażnika wchodzi lecz nie idzie przekręcić w żadną stronę.
                                    Miałem podobnie, tyle że ja mam tylko jedną wkładkę w drzwiach kierowcy. A więc u mnie wystarczyło użyć za radą kolegi eX:

                                    1. Troszku WD40
                                    2. Szczyptę cierpliwości
                                    3. Odrobinę umiarkowanej siły

                                    Sposób był taki: wpompowałem WD-e w zameczek i chwilkę odczekałem, potem już tylko delikatna praca kluczykiem (ruch posuwisto zwrotny) i pod koniec jedno mocne pchnięcie i dziewica była moja

                                    Zamieszczone przez deviltomek
                                    wkładek zamków nie wolno smarować !!!!
                                    Hmmm, jak nie posmarujesz to nie pojedziesz i będzie bolało :szeroki_usmiech , jak zamek jest nie używany od ooooooo albo i dłużej to WD40 jest koniecznością, chyba że wolisz demontować wkładkę i się z nią bawić na warsztacie, mi było szkoda czasu i zaryzykowałem , czas operacji 15 sek zwilżenie dziewicy i kolejne 15 sek. defloracja , zastosowanie w/w smarowidła po wszystkiemu jest jak najbardziej wskazane.

                                    Komentarz

                                    • skalar
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 575

                                      #19
                                      Zamieszczone przez mrfazi
                                      Zamieszczone przez skalar
                                      mam pewien problem mianowicie kluczyk nie wchodzi cały do drzwi kierowcy (ok połowa),do pasażera i bagażnika wchodzi lecz nie idzie przekręcić w żadną stronę.
                                      Miałem podobnie, tyle że ja mam tylko jedną wkładkę w drzwiach kierowcy. A więc u mnie wystarczyło użyć za radą kolegi eX:

                                      1. Troszku WD40
                                      2. Szczyptę cierpliwości
                                      3. Odrobinę umiarkowanej siły

                                      Sposób był taki: wpompowałem WD-e w zameczek i chwilkę odczekałem, potem już tylko delikatna praca kluczykiem (ruch posuwisto zwrotny) i pod koniec jedno mocne pchnięcie i dziewica była moja


                                      Zamieszczone przez deviltomek
                                      wkładek zamków nie wolno smarować !!!!
                                      Hmmm, jak nie posmarujesz to nie pojedziesz i będzie bolało :szeroki_usmiech , jak zamek jest nie używany od ooooooo albo i dłużej to WD40 jest koniecznością, chyba że wolisz demontować wkładkę i się z nią bawić na warsztacie, mi było szkoda czasu i zaryzykowałem , czas operacji 15 sek zwilżenie dziewicy i kolejne 15 sek. defloracja , zastosowanie w/w smarowidła po wszystkiemu jest jak najbardziej wskazane.
                                      więc kolego użyłem twojego sposobu i zadziałało
                                      tylko zamiast WD-40 zastosowałem niezawodnego olejku BALISTOL,jest to specjalny olejek do konserwacji a co najważniejsze czyszczenia broni jak nagaru,prochu.ma też zalety smarujące.
                                      Załączone pliki

                                      Komentarz

                                      • mrfazi
                                        • 2010
                                        • 3174
                                        • Superb III (3V3)
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez skalar
                                        więc kolego użyłem twojego sposobu i zadziałało
                                        Gratuluję udanej 100% defloracji :lol: . Jeszcze raz napiszę, ten patent sprzedał mi kolega eX z 3city za co mu dziękuję po raz wtóry, ważna informacja dla innych potencjalnych użytkowników - zastosowanie w/w sposobu wymaga sporego wyczucia, czasem może się zdarzyć że problem nie leży w syfie zgromadzonym w wkładce.

                                        Komentarz

                                        • JanuszSz
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 2835
                                          • Superb II combi (3T5)

                                          #21
                                          Zamieszczone przez skalar
                                          zamiast WD-40 zastosowałem niezawodnego olejku BALISTOL,jest to specjalny olejek do konserwacji
                                          No właśnie,olejek.Do tego olejku będzie się przyklejał każdy pyłek.
                                          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                          Komentarz

                                          • skalar
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 575

                                            #22
                                            W spreju. Cos w rodzaju WD-40, ale bardziej oleisty. To srodek uzywany do smarowania i konserwacji broni, ale i do samochodow nadaje sie swietnie. WD-40, po wyschnieciu zostawiam bardzo malo warstwe smarna i wlasciwie bardziej spelnia swoja role jako rozpuszczalnik niz smar. Istnieja smary stale w spreju, np. White Grease, ale one sa zbyt ciezkie w niektorych zastosowaniach. Balistol jest w srodu pomiedzy WD-40 i White Grease. Znakomity. Np. do zapuszczenia zamkow przed zima albo przesmarowania na dluzej delikatnych mechanizmow. Do kupienia w sklepach mysliwskich, np. w Krakowie kolo Galerii Kazimierz.
                                            to artykuł z www.passat.pl

                                            Komentarz

                                            • krisoctav
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 417

                                              #23
                                              wyjąć zamek i dać do przeczyszczenia w zakładzie gdzie profesjonalnie rozłożą i masz gotowe
                                              jak tak zrobiłem z kompletem kosztuje niewiele a zero kłopotów wd-40 jest dobry na krótko i jest do wszystkiego czyli do niczego.

                                              Komentarz

                                              • mrfazi
                                                • 2010
                                                • 3174
                                                • Superb III (3V3)
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez krisoctav
                                                wyjąć zamek i dać do przeczyszczenia w zakładzie
                                                Tyle że to kosztuje, a WD-e zrobi swoje i zbytnio nie zatłuści wkładki, co do "trwałości" efektu czyszczenia to wystarczy co jakiś czas jej najzwyczajniej użyć i po kłopocie.

                                                Komentarz

                                                • zeb5
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 193

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez mrfazi
                                                  Zamieszczone przez krisoctav
                                                  wyjąć zamek i dać do przeczyszczenia w zakładzie
                                                  Tyle że to kosztuje, a WD-e zrobi swoje i zbytnio nie zatłuści wkładki, co do "trwałości" efektu czyszczenia to wystarczy co jakiś czas jej najzwyczajniej użyć i po kłopocie.
                                                  Ja za czyszczenie wkładki zapłaciłem 60 złoty.

                                                  Sam zdemontowałem i zabudowałem wkładkę po właściwej lekturze z tego forum.
                                                  Pozdrawiam

                                                  Mariusz

                                                  AGR 1,9 TDI


                                                  Panda 1,1

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...